World of Sunnamusk – sunnamusk swedan

SUNNAMUSK VÄRLD

GENOM ÅRET DE FÖRSTA 10 ÅREN AV SUNNAMUSK

IDÉEN SOM BLEV TILL BESATTHET

HISTORIEN OM SUNNAMUSK

Historien om Sunnamusk börjar väldigt ödmjukt. Visionen skapade vi med ett startkapital på bara sexhundra pund. Det stoppade dock inte bröderna från att med näbbar och klor göra allt för att förverkliga deras vision. Att gå från en liten start-up på East Londons marknad till att bli en multimiljonorganisation på mindre än 10 år är inte helt enkelt.

2009

SUNNAMUSK GRUNDAS

Mars månad 2009, precis efter kreditkrisen 2008. Bröderna samlade ihop sina besparingar på sexhundra pund och investerade dem i den allra första kollektionen av dofter för Sunnamusk..

Bröderna arbetade skift, i grupper om två eller tre, för att sälja sina parfymer från bakluckor på bilar och hemmasnickrade försäljningsstånd, vid varje tillfälle de kunde hitta.

Under deras första försäljningsdag, en kall och regnig dag i Whitechapel, sålde de för totalt tjugoåtta pund.

2010

FÖRSÄLJNING PÅ LONDONS GATOR

Fram tills 2010 bedrevs försäljningen kring Sunnamusk vid sidan om brödernas befintliga åtagande. Senare under samma år började bröderna sälja sina produkter vid Whitechapels marknad, där de gjorde sig redo för försäljning varje morgon klockan 08. Efter att många många gånger fått tillsägelser om att inte bedriva försäljning på trottoaren, fick Sunnamusk äntligen ett ställe de kunde kalla för hem.

Under deras första försäljningsdag i Whitechapel genererade de totalt tvåhundra pund, vilket var mer än vad de förväntade sig.

På grund av den hårda vintern det året, med mycket regn och snö, var Sunnamusk tvungna att flytta till Ilford Shopping Center och fortsatte där sin försäljning.

2011

SUNNAMUSK ÖPPNAR I WESTFIELD

Efter månader av möten och förhandlingar, fick Sunnamusk sitt stora genombrott 2011, då de fick hyra en lokal i Westfield Stratford City. Detta minnesvärda ögonblick firades av familjen Kazi.

Deras första försäljning i Westfield Stratford City skedde den 11 november 2011 och blev startskottet för Sunnamusk nya era.

Sunnamusk har nu gått från att vara ett marknadsstånd till ett varumärke i blickfånget för alla kunder, i en av världens mest populära shopping centrum.

2013

FLAGGSKEPPSBUTIKEN I ALDGATE

Mellanöstern till Östra Londons gator. Butiken som tog Sunnamusks varumärke till en nivå de aldrig hade kunnat föreställa sig.

Året är 2013 och Sunnamusk har etablerat sig som ett av de ledande Arabiska doftoljeföretagen i London. Men bröderna Kazi var inte nöjda med det. Även om många personer säkert skulle ha nöjt sig med framgången de redan uppnått. Bröderna Kazi visste att Sunnamusk kunde växa sig så mycket större.

2015

UTFORSKANDE AV TILLVÄXTPLANER

Bröderna använde sig av pop-up-butiker för att expandera sitt varumärke, samtidigt som de studerade konsumentbeteende för att bättre förstå hur de kan anpassa sig och nå ut till en större kundkrets. Pop-up-butiker började dyka upp på ställen såsom i Hounslow, Lakeside, Ilford, Romford och på många andra ställen.

En sak var säker, oavsett vart bröderna vände sig började doftoljorna från Sunnamusk bli extremt populära.

2016

EN NY VISION

Det var nu bröderna bestämde sig för att verkligen satsa allt på sitt varumärke. Detta inkluderade ett ansiktslyft för varumärket och en expandering av deras team som var i behov av dedikerade och talangfulla individer som kunde dela Sunnamusks vision.

Detta innebär att Sunnamusk gick igenom den största förändringen i varumärkets historia. Ett helt nytt Sunnamusk innebär att de skulle attrahera en helt ny kundbas, både i Storbritannien och i världen.

2017

SUNNAMUSK SLÄPPER ABID AMBRE

År 2017 släppte Sunnamusk sin första flaggskeppsdoftolja som, än idag, är deras bäst säljande produkt. Abid Amre tog marknaden med storm, en elegant doft som personifierar en elegant herre.

En mästerligt skapad doft med höga toner av Mandarin, Citron & Grapefrukt. Kärntoner av Rosor, Liljor & Orkidé. Bastoner av Vanilj, Amberwood, Vitt Trä & Sandelträ.

Att detta kom att bli en av Sunnamusks bäst säljande dofter kom inte direkt som en överraskning.

2018

SUNNAMUSK BYTER HÄNDER

Kazi Shafiq Rahman går ner från posten som VD för att följa sin livslånga dröm inom aviation.

Detta innbar att Kazi Abidur Rahman, den yngsta av bröderna Kazi på 22 år, blev an av de yngsta någonsin att bli VD för en organisation värd flera miljoner pund.

Sunnamusk har nu blivit ett känt namn, och de slösade ingen tid på att växla ner i utökandet av butiker i Storbritannien. Deras mål var att utöka antalet butiker i Storbritannien från 4 till hela 8.

2019

SUNNAMUSK FIRAR 10 ÅR

Sunnamusk firade sitt 10-årsjubileum med ett event i Canary Wharf. På gästlistan stod familj, vänner, partners, kända namn och pressen.

Under eventet hölls tal av bröderna själva, där de tackade alla som varit en del av deras 10-åroga resa, och som sett Sunnamusk gå från ett litet marknadsstånd till en mång-miljonorganisation.

2020

SUNNAMUSKS EXPANSION

Sunnamusk fortsätter att vara en av de största inom doftoljeindustrin med 8 butiker i Storbritannien och planer på att expandera internationellt.

Sunnamusk presenterade också sin nya hemsida under andra delen av 2020.

GRATIS LEVERANS*

På beställningar från UK

SÄKER & TRYGG BETALNING

Skyddas av en säker anslutning

ENKLA ÅTERKÖP

Inom 14 dagar

Söndag,Måndag,Tisdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,lördag
Januari,februari,Mars,April,Maj,Juni,Juli,Augusti,September,Oktober,November,December
Det finns inte tillräckligt av dessa artiklar. Endast [max] vänster.
Lägg till i önskelistaBläddra i önskelistaTa bort önskelista
Kundvagn

Din vagn är tom.

Återgå till butiken

Lägg till ordernot Redigera ordernot
Lägg till ett presentförpackning
Lägg till en kupong

Vill du ha en presentförpackning? Only

Lägg till ett presentförpackning

Lägg till en kupong

Please Select Your Language

x